Kreatywność…

Kreatywność…

Jeśli zdefiniujemy ją jako umiejętność generowania użytecznych pomysłów, okazać się może, że jest to najważniejsza zdolność, jaką charakteryzują się przedstawiciele naszego gatunku. Jedni radzą sobie z tym lepiej, inni gorzej. Pytanie brzmi: jak ukształtować nasze dzieci, by były w tej pierwszej grupie? Jeśli dziecko urodzone w 2015 roku pójdzie do pracy w 2040 to powiedzcie szczerze, czego możemy ich nauczyć, żeby pomóc im w przyszłym życiu zawodowym? Prawda jest taka, że nie mamy najmniejszego pojęcia jak będzie wyglądał świat, rynek pracy i jakie umiejętności będą w życiu potrzebne.
Bierzmy się więc do roboty i nauczmy dzieci myśleć krytycznie, samodzielnie i twórczo. Niestety dzisiejsza szkoła, choć dynamicznie się zmieniająca jeszcze długo nie będzie
gotowa uczyć dzieci kreatywności „na pełen etat”. Zajmijmy się tym sami i sprawmy, żeby następne pokolenia były tak bardzo mądrzejsze i skuteczniejsze w działaniu od nas! Wróćmy jednak do definicji kreatywności. Dla nas kluczowe będą dwa słowa. Umiejętność. Można ją zdobyć i można ją rozwijać. Użyteczność. Jeśli wykorzystujemy kreatywność do rozwiązywania problemów – to tylko te idee, które przybliżają nas do rozwiązania, mają wartość. Sztuką jest umiejętność wyselekcjonowania spośród informacyjnego szumu, tych prawdziwie kreatywnych pomysłów. Sprawmy więc, aby nasze pociechy opanowały tę sztukę.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *